Technikum
Technikumi képzéseinken a következő területeken tanulhatnak tanulóink:
  • Kereskedelem ágazat
    • Kereskedő és webáruházi technikus
  • Turizmus-vendéglátás ágazat
    • Szakács szaktechnikus
    • Vendégtéri szaktechnikus
    • Cukrász szaktechnikus
    • Turisztikai technikus
  • Gazdálkodás és menedzsment ágazat
    • Pénzügyi-számviteli ügyintéző

Kereskedő és webáruházi technikus szakma

5 éves technikumi képzés, illetve érettségire épülő 2 éves technikum

A kereskedő és webáruházi technikus kereskedelmi egységet és webáruházat működtet. Fő feladatai:

  • áruforgalom lebonyolítása (tervezés, elemzés, értékelés)
  • B2B (cégek közötti) és B2C (cég és vásárló közötti) kereskedelmi és webáruházi értékesítés
  • kereskedelmi egység külső és belső arculatának megteremtése
  • marketingpolitika (árak kialakítása, termékpaletta, vevők és konkurencia elemzése, online-offline kampányok)
  • a kereskedelmi egység irányítása, működtetése
  • adatszolgáltatás, adminisztrációs tevékenység
  • elektronikus rendszerek kezelése
  • idegen nyelven történő kommunikáció az ügyfelekkel

Elvárt kompetenciák:

  • Kommunikációs képesség
  • Szervezőképesség
  • Kreativitás
  • Probléma megoldási képesség
  • Csapatmunka
  • Felelősségtudat
  • Digitális kompetencia
  • Idegennyelvi készség
  • Ápolt, igényes megjelenés
  • Logisztikai és szervező képesség
  • Tervezési és elemző képesség
  • Számolási készség
  • Fizikai aktivitás

A kereskedő és webáruházi technikusi képzést azoknak ajánljuk, akik nyitottak az olyan ismeretek elsajátítására, mint a kiváló üzleti érzék és gazdasági/kereskedelmi ismeretekben való jártasság. Akik szeretik a nyüzsgést maguk körül, jó kapcsolatteremtési és rábeszélő képességgel rendelkeznek és nem idegen számukra az internetes vásárlás.

A képzés elvégzése után számos lehetőség kínálkozik az elhelyezkedésre: legkülönbözőbb termékeket árusító kisebb boltoktól és butikoktól kezdve a nagyobb üzleteken át egészen a magyar vagy multinacionális üzlethálózatokig, de akár saját kereskedelmi vállalkozást vagy webáruházat is lehet indítani.

Szakács szaktechnikus

Turizmus-vendéglátás ágazat 5 éves képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

A szakács szaktechnikus vendéglátó egységekben termelési és irányítási területen dolgozó magas szaktudású közép vagy felsővezetői feladatokat lát el, mint főszakács, főszakács helyettes, generál főszakács, élelmezésvezető, élelmezésvezető helyettes.

  • beszerzési, raktározási, termelési feladatokat irányít
  • kínálatot, étlapot tervez
  • irányítja a konyha munkáját
  • betanítja és felügyeli a konyhai személyzetet
  • irányítja az üzlet gazdálkodását
  • rendezvényeket tervez, szervez és bonyolít le

Elvárt kompetenciák

  • jó problémamegoldó képesség
  • jó szervezőkészség
  • jó kommunikációs készség
  • remek ízérzék
  • állóképesség
  • nagy terhelhetőség
  • jó stressztűrő képesség
  • együttműködő képesség

Azoknak a fiataloknak ajánljuk, akik érdeklődnek a gasztronómiai kultúra, az éttermek és a konyha világa iránt. Szeretnek szervezni, irányítani, rendezvényeket lebonyolítani. Akik szívesen vesznek részt logisztikai feladatok ellátásában.

Keresett szakma, a szakképzettség megszerzését követően biztos helyed van a munkaerőpiacon.

A végzett fiatalok előtt nyitva áll az út a szakirányú felsőfokú tanulmányok folytatásához.

Turizmus-vendéglátás ágazat 5 éves képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

Megtervezi, vezeti, koordinálja és ellenőrzi a vendéglátóipari egységek beszerzési-raktározási, termelési, értékesítési tevékenységét. Közép- vagy felsővezetői feladatokat lát el.

  • ét- és itallapot készít
  • ápolja az üzleti és vendégkapcsolatokat
  • kialakítja az üzlet marketing stratégiáját
  • ajánlatot készít a megrendelők számára
  • tárgyal az ügyfelekkel
  • rendezvényeket tervez, szervez és bonyolít le.

Elvárt kompetenciák:

  • jó problémamegoldó képesség
  • jó szervezőkészség
  • jó kommunikációs készség
  • állóképesség
  • nagy terhelhetőség
  • jó stressztűrő képesség
  • együttműködő képesség

Azoknak a fiataloknak ajánljuk, akik szeretnek irányítani, érdekli őket a vezetés, szervezés, logisztika. Akik éreznek magukban elég elhivatottságot ahhoz, hogy mindent megtegyenek azért, hogy a vendégek jól érezzék magukat.

A szakképzettséggel a végzett szakemberek kiválóan el tudnak helyezkedni a munkaerőpiacon. Azoknak is ajánlott, akik szakirányú felsőfokú tanulmányokat szeretnének folytatni a későbbiekben.

Pénzügyi-számviteli ügyintéző

Gazdálkodás és menedzsment ágazat 5 éves képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

A pénzügyi-számviteli ügyintéző a gazdálkodó szervezetek gazdasági tevékenységével összefüggő részfeladatait önállóan végzi: könyvelési feladatokat lát el, számítógépes programokat használ, nyilvántartások vezetésében vesz részt, közreműködik egyes pénzügyi műveletek előkészítésében és lebonyolításában.

Ajánlott minden fiatal számára, aki precíz és pontos a munkája ellátásában, rendszerben gondolkodik, érdeklődik a gazdasági folyamatok iránt, szereti a gyakorlatias feladatokat. A szakképzettséggel rendelkezők a gazdasági terület széles körében tudnak elhelyezkedni, vagy tovább tanulhatnak a gazdasági felsőoktatásban. Olyan magasabb szintű szakképzettséget is szerezhetnek , mint pl.: mérlegképes könyvelő, vám szakember, adótanácsadó, banki szakember.

Kompetenciaelvárás

Precizitás, pontosság, rendszerszemlélet, rugalmasság, szabálykövetési hajlandóság, jó kommunikációs készség, problémamegoldó készség, csapatmunka, szervezőkészség, felelősségtudat, folyamatos önfejlesztési igény.

A szakképzettséggel rendelkező

  • érti és átlátja a gazdálkodó szervezet működését;
  • képes a számítógépes ügyviteli programok használatára;
  • ismeri és használja a kommunikációs csatornákat;
  • képessé válik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátására;
  • elvégzi a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket, a házipénztárral kapcsolatos feladatokat;
  • ellátja a vállalkozás adókötelezettségei teljesítéséhez kapcsolódó elektronikus ügyintézési feladatokat;
  • részt vesz a befektetési döntésekhez szükséges információ gyűjtésében;
  • közreműködik a projektek pénzügyi tervezésében;
  • ellátja a pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézési feladatokat;
  • számítógépes programcsomag használatával könyvelési feladatokat lát el;
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készít és rendszerez.